FANDOM

Peyton Skai Itsas-Olatua
Uczeń Monster High
Peyton nd ID
Wiek Szesnaście lat.
Zabójczy Styl Elegancja zawsze będzie pożądana, nigdy za dużo klasyki. Moje stroje sprawiają, że wyglądam niczym dama z wyższych sfer i wiecie co? Nie przeszkadza mi to, nawet jeśli inni biorą mnie za snobistyczną lalunię.
Dziwaczna wada Nie mogę zbyt długi czas przebywać z dala od wody, inaczej moja skóra pokrywa się swego rodzaju pancerzykiem z martwych łusek, nie umiem także do końca zapanować nad swoimi ciężkimi mackami i często niechcący rozbijam rzeczy dookoła mnie.
Zwierzę Pudlica Éclair, jesteśmy do siebie bardzo podobne, stylowe, wymagające oraz niezłomne.
Ulubione zajęcie Uwielbiam otaczać się pięknymi przedmiotami, układać, sortować, wymyślać, kreować. Jestem zapaloną fashionistką, wyznaczam nowe trendy, ale... tylko ja je wyznaję, póki co. Kiedyś wróżę sobie zaszczytną karierę jubilerki, na pięknie świecidełek znam się jak nikt inny.
Najbardziej irytująca rzecz Prostacy, prosto rzec ujmując, zerowy brak poszanowania cudzej pracy czy brak dobrych manier, nie będą przy mnie tolerowane. Nie toleruję także nagłych wybuchów emocji, od stanów depresyjnych, na agresji kończąc, to takie nie dojrzałe! Tak samo nagła zmiana zdania, jeśli się na coś ze mną umawiasz, wiedz, że nie odpuszczę.
Najbardziej lubiany przedmiot szkolny Żaden przedmiot szkolny nie zdobył mej sympatii, każdy ma swoje plusy oraz minusy...
Najmniej lubiany przedmiot szkolny ... Ale najgorsza jest matematyka oraz ekonomia. Dlaczego? Nigdy nie miałam głowy do cyferek, zawsze, chociażby patrząc na kartki podręcznika do matematyki, dostawałam istnego oczopląsu. Natomiast ekonomia, po prostu mnie... nie satysfakcjonuje, o!
Ulubiony kolor Złoty w połączeniu z czernią. Nieśmiertelne połączenie klasycznej elegancji.
Ulubione jedzenie Pyszne paszteciki, ślimaki w winie, czy też makaron z ziołami prowansalskimi. Jestem absolutną miłośniczką kuchni francuskiej, bon apettit! Nie zadowolę się byle jakimi potrawami, już jako dziecko serwowano mi składniki z najwyższej półki. Zajadałam ostrygi zanim otrzymałam pierwszą przytulankę, uważam, że mam wspaniały smak, nie może się marnować na byle co.
Przyjaciele Cataleya Russo
Dubbing Tabitha ST.Germain (oryginał)

Monika Kwiatkowska (Polski)

Dolldiaryicon Z dziennika Peyton Itsas-Olatui
Jak to tata zwykł mawiać, wiedzą, że jesteś na haku i dlatego nikt nie chce z Tobą konwersować.

— w debiucie

Peyton Itsas-Olatua - szesnastoletnia córka potwora morskiego - Krakena, pochodząca z Dominikany. Trochę wyniosła, z wieczną miną typu "urażony pudel", jednak nie jest to taka typowa lalunia - nasza dziewczyna to inteligentna istota o dobrej pamięci, i jedna z tych, co mają najlepszą średnią na koniec. Pochodzi z Karaibów. Jest osobą stawiającą wszystkim oraz sobie wysokie wymogi, jej tatuś - sławny biznesmen, od dziecka był dla upiorki autorytetem. Wychowywała się bez mamy, która odeszła kiedy Peyton była niemowlęciem. Krakenka zawsze dąży do bycia dumą swojego ojca, naśladując jego elegancki sposób ubierania się, wysławiania oraz dążąc do bycia rozpoznawalną w towarzystwie.

Osobowość

Peyton jest nieco wyniosłą, ponad wszystko ceniącą niezależność urodzoną liderką, która śmiało gna przez życie (jeśli trzeba rozstawiając innych po kątach). Nigdy, ale to nigdy nie pozwoli, by oczerniano ją słowem czy też czynem, oprócz werwy i mocnej "gadki" jest bardzo hardą osobowością, niemal zawsze stawiającą na swoim.

Nie każdego do siebie dopuści, gdyż zwyczajnie inni zwykle dziewczynę żenują swoim nastolatkowym, nieodpowiedzialnym infantylnym zachowaniem.  Dziewczyna sprawia wrażenie o wiele bardziej dojrzałej niż swoi rówieśnicy, w dodatku swoją przyszłość ma już dosyć dobrze zaplanowaną. Peyton potrafi wytyczać granice i trzymać się planu działania. Nigdy nikomu się nie podlizuje, gdyż uważa to za poniżej jej godności, nie jest przekupna, a każdą próbę wkupienia się w jej łaski uważa za zniewagę siebie. Uwielbia zagadki, dochodzić do celu etapowo, gdyż wtedy ma większą satysfakcję z osiągnięcia celu.

Jest ambiwertyczką, z pozoru suchą, niczym jej skóra pod wpływem zbyt małej ilości wody snobką, dbająca wpierw o siebie. Dziewczyna ma wielkie poczucie estetyki, ceni sobie minimalizm oraz ład i schludne otoczenie. Wszystko musi być piękne, czyste i pachnące. Dziewczyna to smakoszka, nie zadowala się byle czym.

Wie, czego oczekuje od samej siebie, oraz od innych. Peyton jest także piekielnie inteligentna, chociaż czasem rani słowem, nie robi tego w złej wierze. Mimo wszystko, dziewczyna nie należy do osób, które każdą wyrządzoną sobie krzywdę będą próbować "naprostować" siłą fizyczną. Potrafi zapanować nad sobą i utrzymać nerwy na wodzy, za co jest bardzo ceniona.

Wielkim autorytetem dla Peyton był jej własny tato - od dziecka starała się być jego powodem do dumy, perłą w koronie. Robiła wszystko, by nie przynieść mu hańby. Uczyła się tak dobrze jak mogła, przykładała uwagę do etykiety oraz do tego, by szanowano ją w gronie rówieśniczym i pedagogicznym.

Wygląd

Peyton to wysoka, wysportowana dziewczyna o skórze barwy mlecznej kawy, którą pokrywają gdzieniegdzie brązowe przyssawki. Dłonie upiorki oraz stopy mają obły kształt i przywodzą na myśl odnóża kalmara. Włosy dziewczyny, naturalnie czarne, pokrywa ombre, dodatkowo dosyć dobrze widoczne są czarne odrosty przy skórze głowy. Twarz dziewczyny charakteryzuje się pulchnością, ale nie jest to spowodowane jej wagą. Bardzo krągłe kości policzkowe upiorki oraz ledwo widoczny podbródek nadają jej dziecięcego uroku. Gdyby porównywać typ urody dziewczyny, z całą pewnością wpasowałaby się w amerykańskie rysy. Tęczówki upiorka ma barwy morskiej, co ciekawe źrenica nie jest czarna, tylko czekoladowo brązowa. Brwi upiorka ma czarne. Krakenkę wyróżnia także zdecydowanie jej krągły nosek, zakończony czymś, co większości przypomina wielbłądzi garb. Z pleców Peyton, tuż przy ich końcu, wyrastają dwie "nicie" zakończone obłymi "przyssawkami" koloru jej porowatej skóry, od wewnętrznej strony mają barwę delikatnego różu, prócz tego, z łopatek upiorki wyrastają dwie, pokaźne macuszki o wiele ciemniejsze od karnacji krakenki, które niesamowicie często dają się Peyton we znaki, dlatego, że zaplątują się wokół jej odnóży.

Relacje

Rodzina

Peyton nie zna swojej matki. Tatuś wychowywał dziewczynę całkowicie samotnie. Jest on znanym i szanowanym właścicielem biura podróży i biznesmenem, stanowiącym dla Pey wzór do naśladowania. By dać mu powód do dumy, zażarcie walczy o najlepszą średnią z całej klasy czy ubierając się równie elegancko co on. Ojca widuje rzadko, a odkąd zamieszkała w Salem na okres trwania nauki, jedynie na ekranie swojego laptopa. Mimo to, dziewczyna od najmłodszych lat jest "córeczką tatusia", a on przychyliłby jej nieba. Największym problemem w ich relacjach jest zdecydowanie żmudna praca Krakena, oraz długie godziny spędzone poza domem.

Dalsza rodzina

Rodzina upiorki nie może narzekać na brak pieniędzy. Choć nieliczna, rozsiana po najbardziej egzotycznych zakątkach globu, od Hawaii na Rafie Koralowej skończywszy. Dziewczyna nie miała okazji poznać wszystkich krewnych, gdyż tak jak jej tata, są zajęci pracą, pracą i jeszcze raz pracą. Peyton natomiast wiele o nich słyszała od swojego ojca (podsłuchując jego rozmowy telefoniczne), tak dowiedziała się, że posiada ciotkę, oraz dwoje kuzynów na Martynice.

Przyjaciele

Peyton przyjaźni się jedynie z Cataleyą Russo.

Znajomi

Dziewczyna zaznajomiła się z Miyu Himurą, Blythe Eye, Varią Viride i Nathairem "Vipera" Husk.

Wrogowie

Upiorka nie zapałała sympatią do Brie Camembert oraz Asami Pralines. Nie przepada także z wzajemnością za Ginni Ilyrią.

Miłość

Phoenix

Zwierzak

Pupilkiem Peyton jest mała pudliczka imieniem Eclair (zdrobniale Eklerka) przygarnięta w Salem, jako prezent urodzinowy od rodziców.

Historie relacji

Z Cataleya Russo

Dziewczyny poznały się podczas jednego z projektów działalności pozaszkolnej, wyborów "Miss nastoletniej fotomodelki". Duszyca uparła się, by wziąć w tym przedsięwzięciu udział. Specjalnie szykowała się godzinami, dbając o to by i fryzura, i ubrania były na odpowiednim poziomie, o ilościach czasu spędzonych na makijażu nie wspominając. Kiedy skończyła, była pewna, że zdobędzie serca jury. Niestety... sędziom niezbyt do gustu przypadła kreacja Cataleyi. Duszka miała ochotę wykrzyczeć jury co sądzi o ich guście (czy też jego braku), jednakże powstrzymała ją Peyton. Krakenka nie brała udziału w wyborach, jednakże dostała angaż, by zadbać o biżuterię na pokazie. Peyton zrobiło się żal Cataleyi. Zaprowadziła duszycę na zaplecze, gdzie ofiarowała jej kilka błyskotek. Trudno w to uwierzyć, ale po "metamorfozie" stroju włoszki, sędziowie aż krzyknęli z zachwytu - połączenie kreacji duszki z błyskotkami krakenki wywołało lawinę pochwał. Dziewczyny szybko znalazły wspólny język, a po pokazie, którego Cataleya niestety nie wygrała, umówiły się na herbatę. Zostały przyjaciółkami i partnerkami w stylizacjach.

Z Brie Camembert

Jakkolwiek Brie była Peyton obojętna, tak od czasu pewnego konkursu naukowego w Straszyceum, pała do niej czystą pogardą. Krakenka nie zgłosiła się do udziału, aczkolwiek na liście brakowało kilku uczniów, by jej klasa mogła wystartować i tak padło na dziewczynę. Ku nieszczęściu całej grupy, dołączyła do nich panna Camembert. Brie uparła się, że chce wziąć udział, by udowodnić innym, że nie jest "słodką idiotką", ale... mierzyła wyżej niż potrafi. Głównie z jej winy klasa przegrała konkurs, nie zdobywając żadnego punktu.  Co gorsza, zostali publicznie wyśmiani jako grupa, klasa Peyton była nazywana nawet "Pustogłowami". Szczurzyczka nie czuła się winna, fakt, chciała dobrze, ale jej chęci spełzły na niczym. Peyton bardzo zdenerwowało tamte wydarzenie, jak i sama osoba Brie. Tak bardzo, że uważa dziewczynę za osobę nieprzyjazną i nie wartą sympatii krakenki, czy nawet tolerowania.

Z Asami Pralines

Peyton znielubiła Asami już podczas pierwszego dnia nauki w Straszyceum. Wszystko przez jeden, drobny incydent. Peyton, rozglądając się po korytarzu szkolnym, nie zauważyła zmierzającej w jej kierunku kosmitki. Na nieszczęście kreacji krakenki, ciastka, które dzierżyła Asami wylądowały wprost na jej nowiutkiej kreacji. Krakenka nie była zachwycona takowym "przywitaniem" i bez ogródek zaczęła mówić, co sądzi o zachowaniu Asami. Pewnie do niczego by nie doszło, gdyby kosmitka przeprosiła Peyton za swą nieostrożność, jednakże zaczęła się jedynie głośno śmiać. W tej sytuacji i tak już rozzłoszczona krakenka, ledwo powstrzymała się, by użyć siły fizycznej. Zamiast tego, postanowiła ustąpić "głupszemu", co szczerze zdziwiło Asami. Od tamtej pory, Krakenka w duchu wyklina osobę kosmitki, unikając jak może.

Z Blythe Eye

Obie panie zaznajomiły się w galerii handlowej. Dziewczyny, miłośniczki dobrej, markowej odzieży oraz ozdóbek, udały się tam zaraz, gdy usłyszały o wyprzedaży. Blythe z zaciekawieniem przeglądała półki z odzieżą, lecz niestety - chyba wszystkie warte uwagi stroje zostały wykupione. Smutna fashionistka już miała opuszczać sklep, gdy zauważyła stojącą przy przebieralni Peyton. Krakenka, w lustrze mierzyła sukienkę. Brytyjka była autentycznie zachwycona kreacją wybraną przez Peyton, niemal od zaraz spytała dziewczynę, jakim cudem upolowała taką perełkę. Peyton zaśmiała się i odrzekła, że wcale nie stała w sklepie od szóstej rano, jak sugerowała Blythe. Po prostu wybrała kilka kreacji z tego co zostało i połączyła w jedną stylizację. Triclopka zachwycona wyczuciem mody krakenki, słuchała jak Peyton opowiada o sobie. Dziewczyny wkrótce potem wyszły z butiku z nowo zakupionymi ubraniami. Po wszystkim udały się na dobrą kawę, i tak zostały znajomymi.

Zainteresowania

Muzyka klasyczna

Peyton niesamowicie ceni sobie muzykę klasyczną, zwłaszcza grę na fortepianie oraz skrzypcach, których dźwięki tak często gościły w jej rodzinnym domu. Niestety, pomimo iż bardzo się starała i pobierała nauki od najlepszych, nie została przez los obdarzona talentem fortepianistki czy skrzypaczki, co początkowo bardzo ją rozżalało.

Bankiety

Dziewczyna uwielbia chadzać na przyjęcia, aczkolwiek posiada mnóstwo wymogów, które spotkanie musi spełnić by pokazała się na nim. Od wytwornej kuchni, pięknego wysmakowanego otoczenia na muzyce kończąc, pod względem organizacji przyjęć, krakenkę naprawdę trudno zadowolić.

Moda

Peyton cechuje wysokie poczucie estetyki, nie tylko otoczeniu w którym przebywa. Stawia sobie wiele wymagań, jeśli chodzi o ubiór, z namiętnością śledzi najnowsze nowinki oraz trendy w klimatach jej ukochanej klasycznej elegancji. Nienagannie ułożona fryzura, dopasowana kolorystycznie do makijażu narzutka, skórzana torebka stały się jej znakiem rozpoznawczym, ma bardzo dobre wyczucie mody oraz kolorów, aczkolwiek mimo dobrej znajomości panujących trendów, zawsze trzyma się swojego sprawdzonego stylu.

Kolekcjonerstwo

Peyton jest zamiłowaną kolekcjonerką wszelkiej maści świecidełek, szczególnie upodobała sobie broszki. Ma pokaźną kolekcję swoich skarbów, którą co jakiś czas powiększa. Święcie wierzy, że w przyszłości te cacka będą wiele warte.

Biżuteria i kamienie szlachetne

Peyton dzięki naciskowi jaki wywierano na niej w dzieciństwie, w kwestiach nauki należy do nielicznej grupki osób w szkole, które potrafią zrobić wycenę wisiorka czy kolczyków. Upiorka naprawdę jak mało kto zna się na kamieniach szlachetnych oraz obróbce minerałów, zwłaszcza jeśli w grę wchodzą jej ukochane diamenty.

Zdolności

  • Oddychanie pod wodą - Jako morskie stworzenie, Peyton świetnie pływa, potrafi oddychać oraz widzieć pod wodą.
  • "Macki" - Upiorka potrafi posługiwać się mackami, niczym dłońmi.
  • Zwiększona siła fizyczna - Dziewczyna może i wygląda na wątłą i mizerną, ale to tylko pozory. Potrafi unieść ciężar nawet cztery razy cięższy od siebie, czy przy pomocy macek rozbić cegłę.

Niezapomniane cytaty

Przepraszam?!
Ja się pysznię? Ja się pysznię?! JA?!
Zostałam stworzona nie tylko do tego by leżeć i pachnieć, kochana.

— do Cleo, kiedy okazało się, że krakenka ma najlepszą średnią w swojej klasie.

Po prostu wiem czego od siebie oczekuję i czego oczekiwać od Ciebie.
Diamenty najlepszym przyjacielem... nie bez powodu mówi się "jesteś prawdziwym diamentem!"

Po czym ją rozpoznać?

  • Charakterystycznej minie "urażonego pudla".
  • Jej barwa głosu sprawia, że brzmi jakby wiecznie miała do wszystkich pretensje.
  • Swoje macki oraz palce ozdabia masą pierścionków z cyrkoniami.

Wystąpienia

Portrayals

Sofia Carson
W filmie Live-action, w rolę Peyton wcieliłaby się piosenkarka oraz aktorka Sofia Carson, znana najbardziej z roli Eve, córki Złej Królowej w filmach Disney'a z serii "Następcy". Głos Peyton, powinien nieść w sobie nutkę odrobiny pogardy, oraz akcenty "damy z wyższych sfer", a przy tym być słodki oraz dziewczęcy, i deczko wysoki, co może zdenerwować, wobec czego Peyton dubbingowałaby Monika Kwiatkowska (głos Rarity w serialu MLP PTM), zaś w anglojęzycznej wersji, Peyton mówiłaby głosem Tabithy St.Germain.

Osiągnięcia

Model3
Peyton Itsas-Olatua zdobyła egzekwo pierwsze miejsce w głosowaniu na postać miesiąca Maj 2018!

DDD

  • Ksywki - Peja, Peaja, Paja, Tusia (przez Yuunę), pani "angielska mina" (przez Ginni), królowa lodu, "Ta poważna", Diamencik (przez ojca).
  • Nie rusza się bez - Torebki, w której przechowuje kosmetyki, portfel z kartami rabatowymi oraz paczki miętówek.
  • Najbardziej lubi - Towarzystwo bliskich sobie osób, kamienie szlachetne oraz biżuterię, czekoladki wiśniowe z likierem, bycie chwaloną przez ojca.
  • A najmniej - Infantylności, chaosu i brudu, cynamonu.
  • Sekrety jej pokoju - Bardzo stylowy i nowoczesny, główną "gwiazdą" w pokoju Peyton jest ogromna, skórzana, czarna sofa na której śpi.

Ciekawostki

  • Została przygarnięta od Melody76.
  • Jej nazwisko pochodzi z j. baskijskiego i oznacza dosłownie "morska fala".
  • Urodziła się szesnastego sierpnia.
  • Już jako dziecko zbierała kamienie szlachetne, zwłaszcza perły.
  • Uwielbia kawę, szczególnie zabielaną. Jest także miłośniczką czekoladek z alkoholem, przy czym najbardziej ubóstwia te z adwokatem i rumem.
  • Ma bardzo słabe poczucie humoru, wiele żartów i sytuacji nie skłaniają ją do śmiania się. Ba! Prawie w ogóle się nie uśmiecha, zachowując poważny wyraz twarzy.
  • Jest panseksualna.
  • Jej ulubionym smakiem deserów (ciast oraz lodów) jest cytrynowy.

Biografia skrócona

Peyton urodziła się w Wenezueli. Jej mama zmarła już w niemowlęctwie krakenki, wobec czego pozostał dziewczynce jedynie ojciec. Mężczyzna, choć zabiegany z uwagi na swoją pracę, bardzo rozpieszczał Peyton, która była przysłowiową córeczką tatusia oraz oczkiem w głowie mężczyzny, fakt ten potęgowało to, że upiorka jest jedynaczką, a jej tatuś nie ożenił się po raz drugi. Dziewczynka od małego obracała się w śmietance towarzyskiej, wysłuchując wielu poglądów upiorów i upiorek z "wyższych sfer", co w jakimś stopniu wpłynęło na postrzeganie świata przez Peyton. Od małego uczyła się bardzo dużo i bardzo wiele, języków, historii czy fizyki, podstaw przedsiębiorczości, będąc dopiero co w podstawówce, dzięki swojemu tacie, który brał córkę za nieodkrytego geniusza. Peyton od zawsze chciała imponować ojcu, zawsze starała się mieć jak najwyższą średnią i serce jej się łamało, kiedy tylko dostała czwórkę. Wysokie wymagania jej ojca wpłynęły na Peyton tak, iż po dni dzisiejsze zawyższa swoje możliwości. Do Straszyceum dziewczyna trafiła kiedy jej tato uznał, iż z powodu wielu pozytywnych rekomendacji, ta szkoła będzie odpowiednia dla ukochanej córki Krakena. Peyton sceptycznie podeszła do nauki w MH, zadzierając często nosa, próbuje utrzymać wszystko w ryzach.

Klasyczny potwór

Kraken
kraken - legendarny stwór morski. Prawdopodobnie źródłem legend są spotkania z kałamarnicą olbrzymią. Pierwsze podania o nim mówią, że potwór miał blokować Cieśninę Gibraltarską, nie przepuszczając przepływających tamtędy okrętów. Wedle opowieści żeglarskich krakeny były często brane za wyspy. Kiedy marynarze wychodzili na ląd, budzili potwora, który się zanurzał, wciągając pod wodę załogę wraz z okrętem. W legendach Kraken jest znany również jako Triangul. Jest pod władzą Neptuna, lecz słucha tego, kogo zobaczy zaraz po przebudzeniu. Zasypia na sto lat, by później przez kolejne sto atakować statki. Potwór ten był wspominany w wielu produkcjach m.in. w serii filmów "Piraci z Karaibów".

Miejsce pochodzenia

Karaiby

Karaiby – region składający się z Morza Karaibskiego, tamtejszych wysp (w całości znajdujących się na Morzu Karaibskim, lub też częściowo z nim graniczących a częściowo z Oceanem Atlantyckim) oraz otaczających je wybrzeży. Region jest położony na południowy wschód od Zatoki Meksykańskiej i kontynentalnej Ameryki Północnej, na wschód od Ameryki Środkowej i na północ od Ameryki Południowej.

W położonym w zdecydowanej większości na płycie karaibskiej regionie znajdują się tysiące wysp i wysepek. Większość z nich tworzy łuki wyspowe, wyznaczające północną i wschodnią granicę Morza Karaibskiego. Wyspy Karaibskie składające się z Wielkich Antyli na północy i Małych Antyli na południu i wschodzie (w tym Wyspy Zawietrzne) są częścią Indii Zachodnich, do których zaliczany jest również archipelag Bahamów (tj. Bahamy oraz Turks i Caicos). W szerszym znaczeniu kraje kontynentalne jak Belize, Wenezuela, Gujana, Surinam i Gujana Francuska też są włączane do regionu Karaibów. Mówiąc dokładniej, Peyton jest z okolic Dominikany.

Dominikana - drugie co do wielkości (po Kubie) państwo na Morzu Karaibskim. Zajmuje około 2/3 powierzchni wyspy Haiti, dzieląc ją z położonym po stronie zachodniej państwem Haiti.

Galeria

W różnych seriach

Od innych

Meta timeline

  • Listopad 2017 - Rochi adoptuje pomysł na postać.
  • Listopad 2017 - pojawia się bio oraz art Peyton. Rochi zastrzega grafikę związaną z Peyton oraz tekst (nie licząć opisów klasycznego potwora i miejsca pochodzenia).
  • 10 Grudzień 2017 - Peyton zostaje opublikowana jako strona.